Brug grafisk materiale og sælg mere
Hvis du er selvstændig og tænker, at du vil nøjes med at reklamere på online platforme, fordi det er den smarteste måde at nå nye og eksisterende kunder på, og i øvrigt også er langt det billigste, så kan du godt tænke om igen.
Mange mennesker sætter stadig pris på at få ny og nyttig information i hånden i fysisk form, som en brochure eller en lille folder eller måske et simpelt foldet A4-ark foldet til A5-format. En tryksag kan man have liggende fremme på skrivebordet som en huskeseddel, og den kan sættes op på opslagstavlen sammen med andre informationer, som man vil kunne finde hurtigt frem, når man får brug for dem.
Gode argumenter for at trykke en folder
Dels er mange mennesker slet ikke så tilvænnede til online kommunikation, som man kunne tro, dels er en fysisk folder ikke nødvendigvis så dyr i produktion, som du måske forestiller dig.
En brochure eller en folder er perfekt til præsentation af din virksomhed, til vigtig information til dine kunder eller til en bred præsentation af dine produkter. Fordi det kan gøres billigt, kan du også trykke særlige foldere til små og større kampagner, når du vil værge nye kunder eller har nye, spændende produkter, du gerne vil skabe opmærksomhed omkring.
Du kommer i kontakt med andre typer af kunder, hvis du har fysisk salgsmateriale, du kan dele ud eller slå op på informationsvægge og lignende, og hvis du trykker det selv, og du sørger for at være opmærksom på at købe toner til en fornuftig pris, så koster det ikke nogen formue.
Du kan sagtens gøre det selv med en ordentlig printer og kvalitetstoner.
Find toner til Brother DCP her.
Få flere kunder i butikken og sælg til flere
Brochurer og foldere og små plakater er gode, når du vil have fat i de potentielle kunder, der ikke er så meget med på de online kommunikationskanaler, og det er formentlig mange flere, end du tror. Og selv om man er med på nettet, så bliver man her i den grad bombarderet med information, så man slet ikke kan forholde sig til det hele, og man ender med at overse relevante reklamer i strømmen af alt det, der ikke er interessant.
Får man derimod en folder i hånden, kan man lægge den på sit skrivebord eller hænge den med en magnet på køleskabet, og så vil den fungere som en påmindelse om din virksomhed og dens ydelser eller produkter, når blikket falder på den.
En lille tryksag er et meget alsidigt reklameprodukt, og når det stadig bruges, så er det, fordi det virker. Du kan have en stak liggende i din butik eller på kontoret til uddeling til kunder, der kommer på besøg, eller når du kommer på besøg hos dine kunder. Det er også en god ting at have med, hvis du deltager i faglige netværk eller på udstillingsmesser, hvor det betyder meget for, om folk kan huske dig og din virksomhed bagefter, om de har noget, der minder dem om, hvad det er, du leverer af produkter eller ydelser. Derfor vil en fysisk folder øge chancen for, at de tager kontakt, og du skaffer dig nye kunder.