Utraditionelt salg af dyre produkter med mødebooking
Det er blevet mere og mere normalt at købe varer via nettet – og heldigvis for det. For det er både en nem både at handle på for dem, der sælger, og for dem, der køber. Men der er nogle produkter, hvor det alligevel stadig er rarest, at du møder sælgeren bag og tager en snak med ham eller hende om produktet. Det er ikke mindst, når der er tale om nogle meget dyre produkter.
Selvom kunder i dag er meget vant til at bruge nettet til at handle på, er der alligevel nogle ting, hvor det er rart, at man har mødt mennesket bag, inden man handler med dem.
Sælger du selv nogle dyre produkter, og har du svært ved at få dem solgt via nettet, kan det derfor være en god ide, at du overvejer at ændre strategi. Det kan være med til at gøre det meget nemmere for dig at sælge dine produkter.
Pillebrændeovne går som varmt brød efter et møde med sælgeren
Det koster nogle penge at få en pillebrændeovn frem for den varmeløsning, som du har nu. Men det er også en investering, der hurtigt vil have tjent sig selv ind. Når du læser det, kan du sikkert godt se logikken i det, men gælder det virkelig også for dig.
Hvordan løser man som sælger af pillebrændeovne det problem? Det mest oplagte er, at man tager et møde med sine potentielle kunder. Det giver dig nemlig mulighed for at spørge: Hvor meget bruger du på varme nu? Når kunderne ser dine udregninger med deres egne tal, kan det være med til at overbevise dem om, at det er det helt rigtige for dem – også selvom kunderne selvfølgelig bare kunne sidde og lave beregningerne derhjemme, hvis de tog sig lidt sammen.
Derfor handler det om at komme kunderne i møde og hjælpe med at se, hvorfor din løsning er den bedste løsning for dem. Det gælder ikke mindst, når du sælger dyre produkter, som du ikke sælger så mange af hver måned. Der kan et møde virkelig ende med at gøre en forskel.
Møde om mødebooking giver pote
Mødebooking virker måske ikke som noget, hvor det er nødvendigt, at man tager et møde om det. Der får man vel det samme hos alle firmaer, og så handler det bare om at finde det billigste firma? Nej, sådan er det langt fra. Der er stort forskel på, hvad de forskellige firmaer tilbyder, og dermed også hvad de koster.
Firmaet Mødeportalen tager en samtale med alle deres kunder om mødebooking. På den måde ved kunderne, hvad de får – og Mødeportalen ved, hvad kundernes behov er. Det gør dem meget bedre til at aftale møder med potentielle kunder for deres egne kunder.
For mødebooking handler ikke kun om at få sat en masse møder op. Det handler om at få sat møder op med kunder, der er interesserede i produktet. Hvis de bare siger ja, fordi de har en god sælger i røret, kommer Mødeportalens kunder jo ingen vegne med dem efterfølgende.