Begå ikke de 5 største linkbuilding fejl!

Er du bange for at arbejde med linkbuilding på den forkerte måde?

Google skærper linkbuilding reglerne konstant, og det er derfor ekstremt vigtigt, at du undgår at begå disse 5 store linkbuilding fejl, som potentielt set kan give bagslag og resultere i nedrangeringer på Google for dit website.

Matias Askvig fra SEO bureauet HelloSEO.dk gennemgår her de 5 største fejl, du aldrig må begå, når du arbejder med linkbuilding:

1. Lav ikke linkbuilding for søgemaskinernes skyld

Vi arbejder med linkbuilding fordi vi gerne vil op i rangeringerne på Google organisk, men Google er selv en forretning, som er interesseret i at vise de bedste og mest relevante søgeresultater for sine brugere.

Det skal du derfor hjælpe Google med!

Derfor skal du udelukkende fokusere på at skabe værdi for internettets brugere med dit content og din linkbuilding internt og eksternt.

Drop alt om at udgive tyndt eller kopieret indhold på små splogs, linkkataloger og spamblogs med lav Domain Authority – Det kommer ikke til at gavne din forretning, og du vil i værste fald blive straffet af Google.

Fokuser i stedet på brancherelevante domæner med relevant trafik, hvor et link til dit website rent faktisk vil skabe reel værdi for læseren.

2. Prioriter ikke kvantitet over kvalitet

Fokuser aldrig på mængden af links, hvis du arbejder med et SEO bureau eller selv skal i gang med linkbuilding.

Spørg altid ind til, hvilke domæner dit SEO bureau arbejder med, og hvordan de generelt griber linkbuilding an.

Det er herudover meget vigtigt, at du får indblik i kvaliteten af det content dit SEO bureau udgiver på vejene af din virksomhed/hjemmeside i forbindelse med din eksterne linkbuilding.

3. Start ikke med ekstern linkbuilding før intern linkbuilding

Dette er en klassiker, som jeg ser ret ofte.

Man skal altid have en strategi for sin interne linkbuilding inden man begynder at linke eksternt.

Dine interne linkstruktur gør det klar for Google (og dine brugere), hvad din hjemmeside handler om samt hvilke undersider, der er relateret til hinanden.

Hvis der ikke er opsat strategiske interne links på din hjemmeside, som dine besøgende klikker på og benytter, så får du ikke nok ud af din eksterne linkbuilding.

Start med intern linkbuilding.

4. Husk at linke ud fra din hjemmeside også

Når du arbejder med linkbuilding til din hjemmeside, så skal du huske også at linke ud til andre relevante hjemmesider, som selvfølgelig ikke skal være direkte konkurrenter til dig.

Google bryder sig ikke om ”sorte huller”, altså hjemmesider som kun har indadgående links fra andre hjemmesider.

Din linkprofil skal ikke se naturlig ud. Den skal være naturlig.

Husk at de bedste søgeresultater altid ligger i toppen på Google. Hvis du vil være en af dem, skal din linkbuilding skabe værdi for den pågældende informationssøgende bruger.

For flere tips til hvad du selv kan gøre for at optimere din landingsside så se denne onpage-checkliste fra linkbuilding.dk

5. Lad være med at kopiere dine konkurrenter

Det er god ide at lade sig inspirere af det, dine konkurrenter gør, men kopier ikke deres strategier eller fremgangsmåde.

Konkurrencen er høj digitalt, og det handler om at skille sig ud som virksomhed/digitalt koncept.

Folk bliver bombarderet med indtryk 24/7, som de skal tage stilling til, og det er bestemt ikke alt der er lige relevant.

Derfor er det meget vigtigt, at du formår at gøre dig bemærkelsesværdi med dit koncept og derudover arbejder med en nøje defineret målgruppe, som skal reagere på dit content og dine unikke budskaber.

Dine brugeres engagement og tilknytningsforhold til din virksomhed/digitale koncept er altafgørende, når det kommer på at opnå bedre placeringer på Google.

Hvis du gør præcis som dine konkurrenter, så bliver du aldrig bedre end dem.

Vær den bedste til det, du gør, og byg din linkbuilding op omkring at skabe værdi internt og eksternt.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *