3 gode tips til at lokke kunder i butikken i de stille sommermåneder

Det er sommer. Solen står højt på himlen for tredje måned i træk, og ferien vil ingen ende tage. Fantastisk hvis man er lønmodtager og har fri – knap så fantastisk hvis man har en forretning man skal have til at løbe rundt. Sommer betyder nemlig også at folk har mindre forbrug, at folk bruger mindre tid foran computeren (tid de kunne bruge på at købe ting) og det er sværere at lokke kunderne ind i butikken – for hvorfor skulle de bruge tid på at shoppe når de kan tage til stranden eller dase i haven.

Derfor har vi her samlet 3 gode råd til at lokke kunderne ind i butikken i disse stille sommermåneder – og med lidt fantasi kan rådene bruges både af offline- og onlinebutikker.

Tip nummer 1 – lav en sommerbonus

Der er intet der siger shopping som en god bonus du kun får i en tidsbegrænset periode. Det kan være en bonus som denne bonus til maria casino online hvor du kan få et pengebeløb hvis du selv sætter et beløb ind, eller du kan give fysiske produkter hvis du har en webshop eller fysisk butik. Sælger du legetøj kan du f.eks. give en vandpistol med på alle ordrer over 300 kr. – det skal nok skabe mersalg og glæde i børnenes haver.

Tip nummer 2 – lav en gathering

Når det er varmt er det det perfekte tidspunkt at mødes på da man ikke skal bekymre sig om vind og vejr, og det skal du udnytte til at lave en gathering. Har du en fysisk butik vil det være nemmere da du allerede har rammerne på plads, men har du en webshop eller en serviceydelse du sælger er det heller ikke umuligt – her kan du i stedet låne en strand eller en park. Find noget sjovt at mødes om, f.eks. en is-spiserkonkurrence og se folk flokke til, hvorefter du rammer dem med et godt tilbud.

Tip nummer 3 – lav en konkurrence

Man går aldrig af vejen med en god konkurrence, særligt ikke når det er varmt. Find på noget som er sjovt, lidt svært og grænseoverskridende, og hvis muligt noget som bare en lille smule relaterer sig til dit produkt. Det kan være at spise 3 trekantis hurtigst, at være længst tid i et isbad eller at kaste en vandballon højest op i luften og gribe den igen.

Udlod en god præmie og få dine følgere på de sociale medier til at lave udfordringen og lægge videoerne op på din facebook- eller instragramprofil. Hvis præmien er god og konkurrencen sjov er der helt sikkert mange der vil deltage, og det vil skabe yderligere opmærksomhed om din shop.

God sommer – og god fornøjelse med salget.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *