Husk den gode kundeservice i din webshop

God service er en af de vigtigste ting for en virksomhed, uanset hvilken type virksomhed man driver. Ude i den virkelige verden og de fysiske butikker handler god kundeservice om at være til stede i butikken. Det handler om at være behjælpelig så snart kunden har brug for det. Det handler om at vise, at man står til rådighed. Det handler således om at have en masse viden, være behjælpelig og svare på kundens spørgsmål.

Webshops er efterhånden lige så almindelige som de fysiske butikker. Med denne nye form for shopping, kommer der en lang række krav til virksomheden. Selvom man ikke har en fysisk butik, skal man stadig yde god kundeservice. Men hvordan gør man det i en webshop, hvor man ikke står ansigt til ansigt med kunden? Det får du svaret på i denne artikel med webshop med sengetøj som case.

Mest stillede spørgsmål

Når man har en virksomhed, ligger man inde med en masse information om produkterne. Disse informationer er helt essentielle i forhold til at sælge produkterne. Den ypperste opgave er således at få kommunikeret disse informationer til kunden. Når kunden har informationerne, er kunden i stand til at lave en kvalificeret beslutning i købsprocessen.

En måde at få kommunikeret denne information er ved at lave en side med de mest stillede spørgsmål. Der kan dukke masser af spørgsmål op i hovedet på kunden. I de fysiske butikker har kunden muligheden for at gå hen til en ekspedient, stille spørgsmålet og få svaret med det samme. denne mulighed har kunden ikke på samme måde i en webshop. For at komme dette problem i møde, kan man oprette en side med de mest stillede spørgsmål. På den måde kan kunden i webshoppen hurtigt få svar på sine spørgsmål.

I tilfældet med sengetøjs-webshoppen vil det f.eks. være fordelagtigt at have information om hvad det gør sengetøjet så godt. I webshoppen findes f.eks. bambussengetøj. Mange kunder vil højst sandsynligt ikke kende dette materiale, og derfor er det smart at forudse hvilke spørgsmål kunden vil stille og svare på dem inden kunden stiller dem. Teksten i webshoppen skal også fungere som svar på eventuelle spørgsmål. Man skal derfor sørge for at gøre teksten informativ, så kunden får så mange nyttige informationer som muligt.

Kundeservice døgnet rundt?

Det er selvfølgelig ikke altid muligt på forhånd at vide, hvilke spørgsmål kunden vil stille. Der vil komme spørgsmål, som man ikke kan forudse. For at kunne besvare disse spørgsmål, er det vigtigt at have en supportfunktion i webshoppen.

Supportfunktionen kan fungere på forskellige måder. Nogle webshops har en chatfunktion, hvor kunden kan stille spørgsmål og få svar hele døgnet rundt. Dette er dog ikke altid nødvendigt. I tilfældet med sengetøjs-webshoppen kan kunderne enten ringe eller maile. Hvis det ikke er et akut spørgsmål, er det ikke nødvendigt at få svar med det samme. I mange tilfælde kan det altså være nok at oplyse telefonnummer og mailadresse, som kunder bruge, hvis de har spørgsmål om produkterne eller andet.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *